Kisah Kesetian kali ini datang dari sang Misterius ” Burung Hantu”. Dia itu hewan nokturnal yang cuman di malam hari saja. Kita kupas sisi romantis dari sesosok misterius… Lets…

Burung hantu merupakan burung yang sangat setia kepada pasangannya. mereka hanya akan ‘mengikat janji’ sekali saja seumur hidup. Sekiranya sudah menjumpai pasangan yang serasi,dia akan kekal bersama pasangannya hingga mati. kita bagaimana? sehidup semati dengan pasangan? atau cuma pandai bersandiwara, mengobral janji manis di mulut saja? hahaaaaaa..

Spesies ini lebih bersifat mempercayai pasangan masing-masing. malah, tidak akan ada burung Hantu lain yang akan coba-coba menebar pesona, memikat burung yang sudah mempunyai pasangan. hebat kan, memang hebat habis.

Walaupun tugas membesarkan anak-anak diserahkan sepenuhnya kepada burung hantu betina, tetapi.. dalam pada masa yang sama burung jantan akan memastikan keselamatan keluarganya dengan menjadi pengawal di sekitar sarang mereka.

Burung ini lebih mementingkan sifat kekeluargaan antara pasangan dan anak-anaknya. Ia hanya akan keluar dari kawasan kediaman mereka untuk mencari makanan dan sekiranya kawasan yang didudukinya terancam. Spesies ini seolah olah punyai perasaan yang mementingkan ‘cinta’ mereka dalam kehidupan.

So sweat kan kisah Setia nya si burung Hantu,. Walau Serem tetep Romantis…

Facebook Comments